Pontiac z plexiskla stál 5,2 milionu
Na světě se postavila už spousta automobilových šíleností. Třeba v roce 1939 to byl Pontiac Ghost Car. Tohle auto z plexiskla našlo nedávno nového majitele.
AUTOMUZEUM Ferdinanda Porsche – připomínka vratislavického rodáka a geniálního automobilového konstruktéra 20. století, Dr. Ing. h. c. Ferdinanda Porsche, jeho pokračovatelů a příznivců.
AUTOMUZEUM Ferdinanda Porsche – připomínka vratislavického rodáka a geniálního automobilového konstruktéra 20. století, Dr. Ing. h. c. Ferdinanda Porsche, jeho pokračovatelů a příznivců.
Na světě se postavila už spousta automobilových šíleností. Třeba v roce 1939 to byl Pontiac Ghost Car. Tohle auto z plexiskla našlo nedávno nového majitele.
Je tomu již pět let, co mezi členy Veteran Car Clubu v Jičíně zahlodala vzpomínka na Jízdu barona Liebiega z roku 2004, kdy se skupina nejstarších veteránů vyrobených do roku 1905 vydala po stopách našeho prvního motoristy barona Theodora von Liebieg z Liberce až do dalekého německého Gondorfu u Koblenz. Tehdy se této akce zúčastnil jeden jičínský veteránista, který následně svým vyprávěním naočkoval další. Vznikla tak nová tradice dnes stále se příznivě rozvíjející akce LOUKOTĚ A ŘEMENY.
Na výšině císaře Františka Josefa v nadmořské výšce 2369 m probíhá výstava historických automobilů a motocyklů. Ještě nikdy se podobná výstava neuskutečnila tak vysoko. Jejím cílem je připomenout 125. výročí vzniku automobilu. Ve třech podlažích alpského návštěvnického centra jsou k vidění automobily i motocykly, ale také replika druhého Marcusova prototypu a monopost formule jedna stáje Red Bull. Hned u vchodu do první expozice nás vítá symbolicky replika první Benzovy tříkolky z roku 1886.
Velice vzácný automobil Lohner – porsche z roku 1900, ze sbírek vídeňského Technického muzea, byl jedním z prvních automobilů na světě s elektrickým pohonem v nábojích kol. Tento automobil je nyní nejnovějším přihlášeným vozidlem ve startovní listině slavné jízdy historických vozidel vyrobených do roku 1905, London – Brighton 2011.
Koncem letního července vyšlo již 7. číslo ročníku 2011 slovenského motoristického časopisu pro milovníky historických vozidel - VETERAN.SK - jůn 2011. Redakční rada nezklamala a i tentokrát je časopis naplněn velmi zajímavými informacemi.
Během posledních dvou let bylo vždy v polovině července na Výjezd veteránů na Ještěd příšerné počasí, kdy z nebe padaly provazy vody a na vrcholu hory Ještěd foukal studený vítr, jako v zimě. Letos se konečně počasí nad účastníky slitovalo a přichystalo příjemný slunný den, který přilákal více jak 70 historických automobilů a motocyklů.
Italský obchodník s automobilovými veterány nyní nabízí k prodeji velmi zajímavý historický vůz v původním stavu, Mercedes Benz 130 z roku 1935. Jedná se jeden z mála modelů značky Mercedes Benz s motorem umístěným vzadu, jehož výroba byla v roce 1931 inspirována českým automobilem Tatra V570. Prvopočátky této myšlenky vznikly ještě v době, kdy byl u Mercedesu technickým ředitelem Ferdinand Porsche.
Koncem měsíce června vyšlo další číslo slovenského časopisu pro milovníky historických vozidel, VETERAN.SK - jún/2011. I tentokrát je časopis plný velmi zajímavých informací z motoristické historie i veteránské současnosti.
Nejstarší ryze soukromá anglická automobilová značka Morgan, která nabízí sportovní automobily stéle ve stylu pravé klasiky, měla v Praze své oficiální zastoupení až do roku 1948, kdy ji komunisté další činnost v naší zemi zatrhli. Nyní tato slavná značka znovu otevírá v Praze své zastoupení pod názvem MORGAN PRAGUE.
Koncem června vyšlo další nervózně očekávané dvojčíslo motoristického magazinu o veteránech a lidech kolem nich, TIP pro OLDTIMER. Celý ročník 2011 je ve znamení nepravidelného vydávámí tohoto časopisu a tak každé číslo, které se objeví na trhu je přijímáno veřejností jako mimořádná veteránská kuriozita.