Příběhy úspěchu: BMW (díl I., 1917 - 1921)
Mnichovská automobilka, jak ji známe dnes, se narodila před padesáti lety. Co vlastně dělali Němci předtím?
AUTOMUZEUM Ferdinanda Porsche – připomínka vratislavického rodáka a geniálního automobilového konstruktéra 20. století, Dr. Ing. h. c. Ferdinanda Porsche, jeho pokračovatelů a příznivců.
AUTOMUZEUM Ferdinanda Porsche – připomínka vratislavického rodáka a geniálního automobilového konstruktéra 20. století, Dr. Ing. h. c. Ferdinanda Porsche, jeho pokračovatelů a příznivců.
Mnichovská automobilka, jak ji známe dnes, se narodila před padesáti lety. Co vlastně dělali Němci předtím?
V celé okolní Evropě se během roku pořádá nespočet zajímavých veteránských soutěží, burz nebo výstav. Samozřejmě, že nejsme schopni informovat o všech ale vybíráme alespoň některé z těch nejvýznamnějších, které se v roce 2012 uskuteční. Seznam bude průběžně aktualizován.
Poslední aktualizace 1.4. 2012
Už dva roky sídlí restaurátorská dílna Národního technického muzea v nevzhledné budově garáží v zadním traktu budovy v areálu na pražské Letné. Ještě pár měsíců potrvá, než bude hotova rekonstrukce dílen v suterénu hlavní budovy.
V pátek 2. prosince vyšlo poslední číslo motoristického časopisu MOTOR JOURAL roku 2011. I toto číslo nestranného a nezávislého měsíčníku všech automobilistů a motocyklistů orientovaných na historii motorismu je plné velice zajímavých informací.
Vzpomínate si ještě na "smradlavý" východoněmecký Barkas? V letošním roce tento nezničitelný užitkový automobil oslavuje kulaté narozeniny, neboť jeho výroba začala v roce 1961.
Legendární automobilový závodník Björn Waldegard společně se svým synem Mathiasem vyhráli v pondělí 28.listopadu 2011 jednu z nejtěžších soutěží historických automobilů, East African Safari Classic Rallye. Švédská posádka otec a syn Waldegard jela s vozem Porsche 911, které bylo připraveno v mladoboleslavské dílně Autosport Kotek, kterou vede bývalý automobilový závodník a čestný člen Porsche Classic Clubu ČR, Jiří Kotek.
Na závěr měsíce října 2011 vyšlo další číslo slovenského motoristického časopisu o historických vozidlech, VETERAN.SK 11 / 2011. Znovu je tento časopis naplněn zajímavými informacemi z již zapomíénané historie motorismu ale samozřejmě, že nechybí ani zprávy z veteránských akcí.
Nerad bych vyvolával paniku ale podle poslední novely platného Silničního zákona č. 133/2011 sb., může v roce 2012 nastat krajní situace, že nadmíru aktivní policisté mohou podle stávajících předpisů zamezit pořádání veteránských soutěží a současně mají právo zadržet vozidla účastníků veteránské rallye až na 48 hodin. Nebo snad budeme muset každou soutěž předem hlásit na Odbory dopravy a žádat o zvláštní užívání komunikací?
V polovině šedesátých let se konečně v Eisenachu rozhodli přepracovat archaický podvozek typu 311 a nahradit jej modernějším s nezávislým zavěšením kol a pérováním vinutými pružinami. V přechodném období byl nový podvozek montován do mezitypu 312/1 s původní karoserií řady 311. Od července 1966 jej nahradil Wartburg 353 s novou, ještě prostornější karoserií, navrženou Claussem Dietelem.
Nejznámější francouzská výstava historických vozidel RETROMOBILE otevírá v Paříži své brány již po 37. v řadě a tentokrát poprvé až na 5 dní. Termín výstavy je hned počátkem února, ve dnech 1. - 5. 2. 2012.