Jested2011_02Předně se musíme omluvit všem těm, kteří tento již 9. ročník Výjezdu veteránu na Ještěd nestihli, neboť si do kalendáře poznamenali jako den konání této akce 17. červenec 2011. Původní termín byl skutečně podle každoroční tradice plánován na neděli v polovině měsíce července, tedy 17. červenec 2011. Město Liberec jako hlavní pořadatel víkendové akce Oslavy Ještědu, ve které je jízda veteránů jen nedělním doprovodným programem, však na jaře termín pozměnilo na datum 10.7.2011. Bohužel díky tomu zůstal v některých periodikách a internetových servrech zaznamenán původní, zrušený termín. Moc nás to mrzí a věříme, že ti kteří to letos pro změnu termínu nestihli, přijedou v roce 2012.

Jested2011_03Jested2011_04Jested2011_06Jested2011_07Jested2011_05

Jested2011_08Na start Výjezdu veteránů na Ještěd, do malebné vesničky Křížany, kde prožil po válce několik pěkných let na které stále vzpomíná i známý motoristický malíř "Maestro" Václav Zapadlík, se veteránisté začali sjíždět ze všech směrů od deváté hodiny. Mimo "místních" libereckých, se registrovali účastníci také z Turnova, Prahy, Mělníka, Kutné Hory, Slaného nebo Hradce Králové. Předpokládaný počet sedmdesáti účastníků byl brzy naplněn a v 11.00 hodin se začalo startovat. Jednotlivé stroje na start v minutových intervalech vypouštěl legendární, dnes již  osmdesásedmiletý ale neuvěřitelně čilý motocyklový závodník, Pepík Vejvoda, který v padesátých letech, než jej komunisté zavřely pro jeho nesocialistické názory, zatápěl na okruzích i Frantovi Šťastnému.

Jested2011_12Jested2011_10Jested2011_11Jested2011_13Jested2011_14

Jested2011_16Pak již na účastníky čekalo dlouhých 11 kilometrů jízdy pravidelnosti stále do kopce s celkovým převýšením více jak 650 metrů a s nekonečným počtem záludných zatáček. Poslední metry před cílem mají stoupání 14%. Vzduchem chlazené tatrovky ani za letošního letního tepla neměly s náročným kopcem výraznější problémy.  Ne tak již aerovky nebo americký Ford A, kterým se na vrcholu Ještědu voda v chladiči hrnula k bodu varu. Nakonec ale všichni překonali i různé neočekavané potíže v podobě chvílemi ucpané trati diváky nebo naopak pomalými soutěžními stroji. -Na vrchol hory Ještěd nakonec vyjeli všichni.  Některým sice musel na poslední metry pomoci přihlížející dav ale účelem bylo projet cílem. Na vrcholu hory Ještěd všechny čekal již tradiční Ještědský guláš a tentokrát po několika letech i široké výhledy do okolní krajiny.

Jested2011_15Jested2011_17Jested2011_18Jested2011_19Jested2011_20

Jested2011_21Závěr celého sportovního dne proběhl ve vratislavickém pivovaru Konrad, kam se všichni účastníci z Ještědu přesunuli a kde za svůj úctyhodný výkon všichni řidiči obdrželi upomínkovou medaili na krk a jejich stroje Certyfikát usvědčující, že skutečně dosáhly vlastní silou kóty 1012 m.n.m. - hory Ještěd. Nejstarším automobilem byl Freze (1917) pana Petra Egidyho, nejstarším motocyklem byl Grone Rhone (1920) Jaroslava Kutila a nejstarší užitkový vůz byl automobil Z 18 (1928) jezdce Jiřího Fleka ze stáje Jana Egidyho.

Tak zase na viděnou 14. července 2011 při 11. ročníku Výjezdu veteránů na Ještěd.

Více fotografií najdete v Galerii Automuzea, nebo ve fotoalbech dalších účastníků nebo diváků, jako je Renata Vítková, nebo Karel Hrnčiřík.