LK_2Automobilka Škoda dnes po celé Evropě vyvrací tvrzení, které je zapsáno černým písmem v této knize na str.51 a které by se jistě dalo doložit i historickými materiály:

" Na dubnovém pražském autosalonu 1905 ještě nestál celý automobil, jen jeho agregát, ale do konce roku byla voituretta (tedy vozík) Laurin & Klement typ A hotova ve dvou kusech. Na pražském autosalonu 1906 v Průmyslovém paláci vévodila výstavě na piedestálu hned proti vstupu. Úředně byla otypována a schválena k provozu 18.ledna 1906"

Takto hovoří základní veřejné tiskové informace o počátku automobilové výroby u firmy Laurin & Klement v Mladé Boleslavi, proti kterým se firma za celých osm let neohradila. LK_1

Skutečnost je ale zřejmě dnes jiná. 

Na letošní prestižní výstavě Retromobile v Paříži představila Škoda Auto a.s. na svém stánku krásně se lesknoucí červenou voiturettu Laurin & Klement, u které hlásala popiska do světa následující informaci:LK_4

"La Škoda Originelle" (v překaldu "Původní Škoda):

La Voiturette Type A Laurin  & Klement * 1905

Pokud se tedy budeme držet získaných základních informací z historie značky Laurin & Klement, tak se zřejmě u tohoto vystavovaného automobilu jedná o jeden ze dvou prvních a jediných původně vyrobených vozů L&K ještě v roce 1905LK_3. To se ale v tom případě jedná o téměř neuvěřitelný unikát nedozírné ceny, který by měl být uchován za neprůstřelným sklem jako korunovační klenoty.

Nebo je situace trochu jiná a reklamní oddělení Škoda Auto a.s.  si z nás a potažmo i celého odborného motoristického světa jen náležitě vystřelilo a předhodilo nám obyčejnou, v nedávně době nově postavenou kopii.

Že by se k nám opět vracelo překrucování historie?

Dozvíme se kde je pravda?

Tisková zpráva Škoda Auto a.s. hovoří takto: " Škoda na pařížské výstavě Rétromobile 2011 "