beutler cabrio 003 egyptPo výrobě jednoho prototypu počítal porsche s realistickou serií 50ti aut. Produkce začala již na jaře 1948 a nic by se nehnulo, kdyby se do financovaní nezapojili dva bohatí nadšenci z Zürichu. Architekt Rupprecht von Senger a obchodník Bernhard Blank zafinancovali výrobu, a také odkoupili významný počet prvních 356stek. Navíc zakoupili 6 šasi, které nechali karosovat v hliníku u Beutlera v Thunu.

005 Geneva ClassicsZ těchto 6ti kabrioletů se dochoval jen jeden vůz s číslem karoserie 356/2-003 a je tak nejstarším seriovým porschem vůbec. Číslo 001 Coupé a 002 kabriolet se nedochovaly. První majitel třetího exempláře byl Mohamed Taher Pascha, vnuk egyptského krále Faruka. K autu se dostal přes maďarského obchodníka hraběte Ladislause Almasyho, který jej spolu s dvěma kupé z Gmündu do Egypta vyexportoval. Po pádu království se porsche dostalo zpět do Švýcarska, kde se za krátkou dobu vystřídali 4 majitelé. Poslední z nich koupil auto v r. 1960 a je v jeho rukách dodnes.beutler cabrio 4 majitele 003

Story našel v Swiss Car Registru a sepsal Jirka Pollak

http://pollak-presse.tatraportal.sk