Mercedes-Benz_120H_1931Vývoj automobilů Mercedes Benz s motorem vzadu začala koncem roku 1931 nejprve testovacím modelem 120 H. Tento vůz se vyznačoval velkou zadní "ploutví" která ktyla motor 1,2 boxer o výkonu 25 koní. Automobil dosahoval maximální rychlostí 88 km/h. Různé oficiální údaje se liší, ale je předpokald, že bylo vyrobeno asi 10 zkušebních prototypů, které byly po zkouškách zničeny. V roce 1933 byl dokonce vyvinut prototyp označený 175 D, jehož písmeno "D" napovídalo, že používal dieselový motor o objemu 1,8 litru. Vůz o výkonu 30 koní dosahoval rychlosti až 96 km/h.

MB_130_SinsheimV roce 1934 byl na Autoalonu v Berlíně představen nový model Mercedes Benz 130, který se již následně dostal i do sériové výroby. Do roku 1936 bylo vyrobeno celkem 4298 kusů vozu mercedes benz 130 s karoserií sedan, kabriolet a polokabriolet s pevnými rámy oken a stahovací střechou. Prodejní úspěchy nesplňovaly představy vedení firmy a tak další výroba byla zastavena. Do současnosti se dochovalo jen skutečně málo vozů a dnes jsou klenoty několika prestižních automobilových muzeí, jako je tovární muzeum Mercedes-Benz ve Stuttgartu, Collection  Schlumpf Car Museum ve francouzském Mulhouse nebo Auto & Technik Museum Sinsheim.

Prodávaný automobil byl objeven v osmdesátých letech v jedné suché stodole v Rumunsku v nerestautovaném původním stavu, bez zásahů do původní originality. Po vstupu Rumunska do EU byl automobil převezen do itálie. Ačkoli tento automobil dlouhá léta nejel je obdivuhodné, že i jeho motor je ve slušné kondici a bez problémů běží. Dá jen velice málo práce s komletním oživením tohoto auta.

MB_130_bMB_130_cMB_130_dMB_130_e

Prodejní cena tohoto vozu s výrobním číslem karoserie 111 938 a motoru 23/06 116,  je: 29.800,- €uro

Zájemci se mohou obrátit přímo na prodejce: Cristiano Luzzago