1U vstupu jsme zaplatili 10,- €uro a pak už nás čekalo 10 veterány zaplněných hal, plus stánky bazarníků na venkovních plochách. Hned první a největší hala, byla skoro celá zaplněná automobily určenými pro odpolední aukce. Vyvolávací ceny některých kusů byly opravdu zajímavé. Jen pro příklad: Ferrari 308 - startovací cena 6.500,- €, MB 230 SL "Pagoda" - 7.500,- €, Porsche 911 SC 3.2 nedokončená renovace 5.500,- €. Během dopoledne se zde zatím dražili nejrůznější zajímavé předměty, jako třeba těžítko na stůl "EB", originální prospekt Porsche 904 GTS a jiné.

256

3Další haly zaplňovali nejrůznější prodejci a vystavovatelé. Za všechny bych chtěl vypíchnout je několik stánků, které mne oslovily asi nejvíc. Například Lotus Club Austria, který představil legendární Esprite a méně známou Europu, stejně jako pěkně připravený profil o jejich otci a zakladateli společnosti Lotus Cars, Colinu Chapmanovi.4

Classic Oldtimer Veteran Club Austria, neboli COVC.at vzpomenul 50. výročí Jaguaru E-type. O tomto autě s velkým "A"se asi netřeba rozepisovat, řeknu jen jedno, na stánku COVC cca 15x15m velkém, bylo E-typů k vidění rovných deset kusů ! Stánek TVR byl snad rozlohou ještě větší a bylo na něm k vidění asi vše co kdy tato společnost vyprodukovala.

1819202122

8Od první generace Grantury z přelomu 50. a 60. let, přes Griffith a Tasmin, až po současné modely jako Tuscan nebo Typhon. Vše stylově doplněno velkoplošnými fotografiemi z konstrukce, ale i produkce těchto sportovních automobilů s trubkovým rámem a laminátovou karoserií.

Porsche Club Austria - víc a víc, mne okouzluje model 914,a proto jsem se 9nejdéle zdržel u těchto dvou kusů. Sériové 914 z roku 1974 a vedle stojící 914/6 v úpravě pro okruhové závodění. Kolik kusů a provedení modelu 911 sem rakouský klub přivezl, jsem ani nepočítal. Největším vrcholem tady bylo totiž zcela určitě stříbrné Porsche 904 GTS 1964 nazývané také "první plastic porsche" Díky laminátové karoserii na nosném rámu, mělo tohle auto váhu pouhých 650 kg a výkon od 180 - 230 koní podle různých modifikací ( 4, 6, nebo 8 válcový motor, vždy s obsahem 2000 ccm ). Tohle auto bylo jako stvořené pro závody typu Targa Florio, 12h Sebring, nebo 1000 km Nurburgring, kde také nejednou zvítězilo.

1011

13Další hala kterou bych chtěl vzpomenout slovy i fotografiemi, byla věnována 125. výročí vzniku a založení značky Mercedes-Benz. Bylo tady k vidění opět mnoho zajímavých vozů od prvního "automobilu" Karla Benze skrývajícím se za říšským patentovým číslem 37435a, který popisuje tuto tříkolku poháněnou výhradně spalovacím motorem s elektrickým zapalováním a vodním chlazením. Dál 300SL Gullwing ve stříbrné barvě, tohle jedinečné auto taky snad netřeba více přibližovat, snad jen že se jich mezi rokem 1952-191463 vyrobilo i s verzí roadster asi 3200 kusů. 6250mm dlouhá limuzína MB 600 Pullman je určitě také něčím co se nepotkává každý den. Největším lákadlem ale pro mne bylo auto které jsem viděl na živo poprvé Mercedes-Benz 300 SLR v otevřené verzi. Tehdejší šéfkonstruktér závodních vozů Rudolf Uhlenhaut navrhnul také uzavřenou verzi ovlivněnou vzhledem modelu 300 SL, schopnou dosahovat až 290 km/h. Vše však bohužel skončilo pouze jediným prototypem. SLR je určitě jeden z nejúspěšnějších závodních automobilů historie. V roce 1955 s ním vytvořil Stirlig Moss v závodě Migle Miglia rekord, který už nebyl nikdy překonán.

15161723

Na 12jednom z venkovních stánků, patřícímu jednomu prodejci obrazů, plakátů a fotografií, jsem pak nemohl odolat a koupil si dva dobové plakáty s Porschem 908 a 917 z LeMans 1976 a 1977 v barvách Martini Racing. Ostatní zajímavé stánky a stroje vystavovatelů zastupujících další značky a kluby připomenu v malé fotogalerii. Patřili mezi ně např. Matra Club Austria, BMW Motorsport Club Ost-Osterreich, Ford Club, Volvo Club a další

Za rok na konci května opět vyrážím směr Tulln.

Článek poslal Tomáš Havlásek z MoraviaYoungtimerClubu