Vintage Racing Team představil posádky pro Dakar Classic.

Chystají se na Dakar Classic poprvé a jejich technika bude v nabitém startovním poli patřit k nejstarším. Přesto by se mohly ujmout role černých koní a překvapit zahraniční účastníky.

Tři ze čtyř posádek Vintage Dakar Teamu se již mnoho let pohybují ve světě veteránských soutěží pravidelnosti a tak by pro ně jízda pravidelnosti na Dakakru němel být problém. Závodnické zkušenosti však má i zbývající duo.

Hlavními osobnostmi celého projektu jsou pětinásobný účastník Rally Dakar Dušan Randýsek a jeho dlouholetý přítel Petr Fiala. Na Dakar Classic 2022 se Dušan Randýsek a Petr Fiala vydají se svými syny a vozy Land Rover Series II ze šedesátých let minulého století.

„Na Land Rover druhé série padla volba velmi spontánně, protože jsem ho měl už leta doma. Všichni víme, že nejde o optimální závodní techniku, ale vášeň je vášeň. Pojedeme s bezkonkurenčně nejstaršími vozy. Myslím, že kluci si vůbec neuvědomují, co je čeká. Tahle auta totiž koncepčně nedávají na Dakaru vůbec smysl. Proto očekáváme spoustu parádních překvapení,“ usmívá se čerstvý padesátník Randýsek, jehož bude navigovat osmnáctiletý syn František.

randysek land rover 01Zatímco Randýsek se již dlouho každoročně vydává na Dakar v nejrůznějších rolích, pro Petra Fialu byla nejslavnější maratonská rally zatím jen nesplněným snem.

Se stejným vozem jako Randýskovi a Fialovi pojedou se stejným vozem také bratři Albert a Štěpán Panceovi.

Zdeněk Ondráček a Vlastimil Forejt jsou v sestavě Vintage Racing Teamu jedinou posádkou, jejíž členy nepojí žádné rodinné vazby, jako jediní pojedou s Land Roverem Series III a své závodnické zkušenosti zatím získávali hlavně na soutěžích typu africké Intercontinental Rally nebo v domácích offroad maratonech.

Přípravu všech čtyř Land Roverů svěřil tým do rukou vyhlášeného znalce britské značky Aleše Kautského, ale o dokončení jednotlivých strojů se postará každá z posádek ve vlastní dílně. Auta by měla být hotova do konce prázdnin. Na podzim je na programu testování, během něhož by měl každý vůz ujet 1500 až 2000 kilometrů.

Na Dakar Classic 2022 by měl tým doprovázet asistenční kamion, vůz lehké asistence a novinářské auto. V bivaku by každá z posádek měla mít k dispozici po jednom mechanikovi.