Oživení legendy "Prasete" nevyšlo.

V roce 1999 koupil Neil Eamonn Smith, Brit žijící v Praze, patent na značku Čezeta, neboť si zamiloval legendární skútr ČZ ze šedesátých let. V roce 2013 založil firmu Čezeta Motors a jeho záměrem bylo vyrábět tyo legendární skůtry ČZ, ale a elektrickým pohonem.

První prototypy vznikly ještě v roce 2013 ve stodole jeho domu v Mirošovicích u Prahy. Když získal základní kapitál, tak v roce 2017 rozběhl výrobu testovacích kusů v Prostějově, v bývalé továrně Wikov, kde se ve 30. letech minulého století vyráběly luxusní automobily.JIž v lednu byla vyrobena první Čezeta, model 506/02 v tmave modré barvě, s výrobním číslem 001. Další kusy pomalu následovaly. V plánu bylo vyrábět až 2000 motocyklů ročně. Tento smělý plán se ale nenaplnil. I když z počátku byl v roce 2018 o elektrické skůtry docela zájem, ceny byla vysoká (330 - 390 tisíc Kč podle výbavy) a v následujících letech již zájem rychle upadal. Výroba se propadla do červených čísel. V letech 2018 až 2020 se totiž vyrobilo v první sérii pouze 60 skútrů typu 506, které firma vyvezla do deseti zemí v Evropě. V Česku loni prodala jeden motocykl a o rok dříve 13 strojů. Tím se firma dostala do insolvence a začala hledat nového finančně silného partnera. Výroba byla prozatím ukončena. Jaký bude další osud tohoto projektu je ve hvězdách.

ezetatype506electricscooter
cezeta-506-elektroskutr-elektricky-skutr-number-1---bike
cezeta-506-elektroskutr-elektricky-skutr-number-1---stitek
Screenshot2021-01-31-Fotogalerie-Z-175-Prase-se-vrac-na-silnice-jako-elektrosktr-
2-cezeta-model-506-02
3-cezeta